Naturälskaren

Direktlänk till inlägg 14 mars 2014

Alla dessa val som ska göras i år, en blogg som uppdaterar om Ojnareförhandlingarna, en tankeställare för dagen!

Av Layla - 14 mars 2014 09:06

Hejsan! Hur är läget? Själv var jag sjuk förra veckan, men nu är jag pigg och kry igen. Jaa, med bloggen går det inte så bra som ni ser, eller det beror på hur man ser på det. Men jag hinner ju inte skriva så mycket, det brukar bli en gång i månaden, och om jag skriver något så blir det ofta ett kort inlägg och ett löfte om att jag ska skriva senare under veckan till exempel. Men så kan det gå, när timmarna gå. Jaja, just nu sitter jag i skolan, börjar vid tio och tänkte att jag skulle skriva något. Jo, nu är det ju #SUPERVALÅR juuu, val till #EU, ny regering i riksdan(vilket jag hoppas det blir) och så kommunerna. Vet inte om jag har glöt något val nu. Jo, dina egna val som du gör varje dag, de är ju också viktiga. Så, eftersom det är ett så speciellt år, så vill man ju försöka påverka så mycet som möjligt för att nå ut till folk. Därför så är ju #Fältbiologerna igång för fullt. Och jag vill absolut få igång en klubb! Efter det ganska misslycksade försöket i höstas så har jag inte alls tapppat peppen och lusten. Utan jag har blivit ännu mer taggad och vill fixa det. Det finns någon som gömer sig någonstans, det slår jag vad om... Så vi ska försöka igen. och hoppas vi får igång en denna gången. En annan aktuell sak är ju att Mark- och Miljödomstolen nu har tagit upp förhandlingarna om Ojnareskogen igen och håller på att jobba med det och reder ut det. Det har varit demonstrationer runt om och en fältbiolog dokumenterar till och med, så här är hennes blogg, så kan ni vara uppdaterade om vad som händer! http://snisalva.wordpress.com/

Hoppas,hoppas att M&M-domstolen tar ett rättvist och bra beslut! För Gotlands vatten och framtid! 

Ni ska få er en tankeställare/citat för dagen och så får ni ha det så gutt i det fian vädret(eller ni som fortfarande har det. Igår var det härligt väder, men nu är det mulet och grått)! 


 

En bild som passar till allt som händer just nu, med Ojnare och supervalåret!


Kramisar!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Layla - 12 mars 2017 14:26

Hej!  Jag vill egentligen bara berätta att jag i nuläget inte tänker fortsätta skriva här, utan har bytt. Det känns faktiskt lite vemodigt, som att förlora en vän....alltså va?! Vad säger jag? Hur kan en sida, en blogg, något sådant kännas som en v...

Av Layla - 1 oktober 2016 15:22


Hej på er! Hösten är här och jag är trött men glad! Sommaren flög fram som en storm och alla sommarens äventyr är nu fantastiska minnen som är fastklistrade bakom pannan. Den här sommaren tillbringade jag mycket tid utanför min by och det är sommar...

Av Layla - 13 juli 2016 19:53

Hej på er! Jag ville bara skicka med en liten hälsning och en fin liten grej jag var med om. I lördags tog vi oss med cykel till Högsby kyrka för att lyssna till två fantastiska folkmusiker vid namn Esbjörn Hazelius och John Hedin! Det var väldigt fi...

Av Layla - 17 april 2016 14:02

Hej på er som läser dessa ord! Jag är helt översvämmad av arbeten, jag kokar snart över och högen av grejer att göra stryper mig snart...Nej så allvarligt är det inte, men det känns absolut så! Projektarbete, uppsatser, sökningar till olika skolor, s...

Av Layla - 14 februari 2016 22:03

Hej på er! Idag är det alla hjärtans dag och jag hoppas att ni har firat den på ett ytterst romantiskt sätt! Eller så firade ni den som alla andra söndagar, med ångest inför måndag? Det senare hoppas jag dock inte att ni gjort, för det är inte så kul...

Presentation


Hejsan! Klicka här nedan för att läsa mer! Men kort sagt, jag är från Småland och är intresserad av en väldans massa saker, men att spela musik, Fältbiologerna och vänner står högt på listan!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards