Naturälskaren

Alla inlägg under september 2012

Av Layla - 27 september 2012 18:34

Här kommer lite bilder från dagens promenad med hunden:)

Av Layla - 26 september 2012 16:06

Idag har det bara varit en vanlig skoldag och igår var vi på studiebesök på Klt och Kommunkontoret. Det var intressant. Nu har jag också lämnat in lapparna till praoen, jag ska praoa tre dagar på ett bibliotek och resten i Ruda skola. Det ska bli kul att träffa sina gamla lärare!;) Det är så tråkigt nu för det regnar varje dag hela tiden och det är kallt, usch! Jag som vill ut och plocka och leta efter olika arter och djur! Jaja det får väl bli snart när regnet avtar;) Åhh jag skrev ju en reserapport om inventeringslägret och jag undrar om den kom med i tidningen Fältbiologen, den kommer ju ut snart! Och om någon av fältbiologerna som var med på Gotska sandön har skrivit en reserapport. Det får man väl snart se...läääängtaaar! Det har ju varit en så blandad sommar med fältbiologerna och Ojnareskogen och Gotska och Dalarna!!;D Men den har varit hur rolig som helst! Jag längtar till nästa läger! Men det blir inte Monster eftersom vi ska till Tyskland då! Arghh, jag blev arg när mamma sa det! Jo visst Tysklandr också hur kul som helst, jag längtar efter att träffa mormorocu morfar och kusinerna!! Men visst är det i alla fall typiskt att Monster ska vara just då! Jaja någon annat får det väl bli då;)
Nu skäller Sarko så jag ska ut och se vad han vill, en sväng kanske?;) haha;D
Men hej så länge då!

Ps. Har ni skrivit under namnlistorna till Lena Ek och till EU? Jag länkar de snart då för det måste ni göra!;) ds.

Av Layla - 15 september 2012 15:46

Hejhej! Här hittade jag en annan berättelse som jag skrev för något år sedan som jag tänkte fortsätta med. Jag ska såklart skriva på den andra också:-) Tänkte bara skriva det:)

Av Layla - 15 september 2012 10:57
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Layla - 8 september 2012 09:09

Av Layla - 8 september 2012 09:03

Förlåt att jag inte har skrivit på länge, skolan började för tre veckor sedan och jag hade fullt upp hela tiden. Men nu är det helg och jag är lite förkyld så jag ska försöka ta igen allt. Jag ska också berätta om inventeringslägret som var hur roligt och intressant som helst. Sedan ska jag lägga upp nästa kapitel av berättelsen som jag håller på att skriva. Idag ska jag ut i skogen och plocka de sista blåbären och sedan ska jag till Ruda och spela lite fotboll med kompisar vid lekparken. Ingen av oss går på fotboll eller är superbra på det så det är himla kul att spela. Det är några killar som är med oss spelar med oss så vi tränar ju oss. Sedan har jag också alltid tyckt att det är kul med fotboll och jag spelade alltid fotboll på rasterna på låg- och mellanstadiet. Ja, nu ska jag vila lite och kanske städa innan jag åker ner till Ruda.
Just det, en sak till. Igår pratade jag och Lovisa, min syster, med några kompisar och två av de kanske ska gå med i Fältbiologerna! Jag hoppas att de går med för då kan jag också uppfylla mitt nyårslöfte om att bilda en klubb i Högsby kommun! Håller tummarna. Idag ska Lovisa sova över med en av de kompisarna som vill vara med i Fältbiologerna och Lovisa ska hjälpa henne att anmäla sig:-)sig
Jag skriver snart vad vi gjorde på lägret.
Hej så länge! ;-)

Presentation


Hejsan! Klicka här nedan för att läsa mer! Men kort sagt, jag är från Småland och är intresserad av en väldans massa saker, men att spela musik, Fältbiologerna och vänner står högt på listan!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
<<< September 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards