Naturälskaren

Direktlänk till inlägg 17 april 2016

Fotografier av den vackra naturen och en liten hälsning!

Av Layla - 17 april 2016 14:02

Hej på er som läser dessa ord! Jag är helt översvämmad av arbeten, jag kokar snart över och högen av grejer att göra stryper mig snart...Nej så allvarligt är det inte, men det känns absolut så! Projektarbete, uppsatser, sökningar till olika skolor, sökuppgifter till skolorna, övning till konsert...lite egen fritid. Visst är många av de sakerna roliga, men det tar väl på en lite! Och nu har jag en liten paus och tänkte att jag snabbt kan skriva lite för det tänkte jag redan för många veckor sedan...Jag har varit med i musikalen Aida som har varit otroligt kul! Det är verkligen något jag aldrig kommer glömma! Världens finaste ensamble och alla fina ord från publiken! Fullsatt på nästan alla kvällsföreställningar...nej det var otroligt! Ni kan alltid gå in och kolla lite på Facebooksidan - Musikalen Aida! Finns lite videoklipp att se på! 


Annars håller jag på med mitt slutprojekt som handlar om skogen! Ni får se när det är klart, men det är väldigt kul! Jag har även konsert på onsdag och min ensamlegrupp ska spela åttiotalslåtar och jag är trummis, jag sjunger och så spelar jag på den kära cellon! Ni som kan, kom och kolla! Det blir en mysig kväll! 


Jag hade annars mest tänkt lägga ut lite bilder för att fylla bloggen med lite trevlighet! Jag har fotograferat en hel del den senaste tiden. Ut efter frukosten med kamera och kikare, fäst blicken vid rådjuren ute på åkern, ålat och rullat mig fram så nära jag kan utan att de ska lägga märke till mig och låtit min kamera fånga dessa varelser på ett fotografi. Det var verkligen spännande, som en film fast i verkligheten! Jag kom närmre och närmre för varje gång och det blev lite som en tävling att försöka komma så nära som möjligt. Ni ska få se några bilder, men jag har inte världens bästa kamera och objektiv så det blir inte så skarpa och bra bilder. Jag har en enkel systemis bara. 


En annan  grej jag tänkte tipsa om är den här sidan - http://www.naturplats.com . Jag fick tips om den och sidan innehåller bland annat en svampbok där du kan se vilka svampar du kan äta och inte äta. Det finns även diskussionsforum och den finns även som app att ladda ner! Jag tycker att den verkar intressant och ska ta mig en närmare titt på den när jag har mer tid, och det tycker jag också att ni borde göra! 


Nu ska jag återgå till mitt skogsprojekt och så kommer ni snart att höra av mig igen när allt har lugnat sig. Det hoppas jag! 


Rådjurbilderna kommer i nästa inlägg för att jag inte har det minneskortet här! 


Och observera att jag knappt kan alls något om fotografi och jag just nu försöker lära mig genom att experimentera med allt möjligt haha! Tips? Absolut! Annars kan ni bara drömma er iväg! 


Skogskramar på er! 


                 



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Layla - 12 mars 2017 14:26

Hej!  Jag vill egentligen bara berätta att jag i nuläget inte tänker fortsätta skriva här, utan har bytt. Det känns faktiskt lite vemodigt, som att förlora en vän....alltså va?! Vad säger jag? Hur kan en sida, en blogg, något sådant kännas som en v...

Av Layla - 1 oktober 2016 15:22


Hej på er! Hösten är här och jag är trött men glad! Sommaren flög fram som en storm och alla sommarens äventyr är nu fantastiska minnen som är fastklistrade bakom pannan. Den här sommaren tillbringade jag mycket tid utanför min by och det är sommar...

Av Layla - 13 juli 2016 19:53

Hej på er! Jag ville bara skicka med en liten hälsning och en fin liten grej jag var med om. I lördags tog vi oss med cykel till Högsby kyrka för att lyssna till två fantastiska folkmusiker vid namn Esbjörn Hazelius och John Hedin! Det var väldigt fi...

Av Layla - 14 februari 2016 22:03

Hej på er! Idag är det alla hjärtans dag och jag hoppas att ni har firat den på ett ytterst romantiskt sätt! Eller så firade ni den som alla andra söndagar, med ångest inför måndag? Det senare hoppas jag dock inte att ni gjort, för det är inte så kul...

Av Layla - 8 februari 2016 21:29


Under kriget fick general Bengt Löwensköld på Hedeby en ädel gåva av kung Karl XII, en ring, som följde med generalen ner i graven efter hans död. Invänarna vrider sig för ringen, hur kan man begrava en sådan dyrbarhet? Det slutar med att ringen blir...

Presentation


Hejsan! Klicka här nedan för att läsa mer! Men kort sagt, jag är från Småland och är intresserad av en väldans massa saker, men att spela musik, Fältbiologerna och vänner står högt på listan!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2016 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards