Naturälskaren

Alla inlägg under januari 2013

Av Layla - 30 januari 2013 15:38

Av Layla - 27 januari 2013 11:57

Hejsan Hoppsan,hur mår ni idag då? Bra hoppas jag?  I'm fine :)  Har precis städat rummet och varit ute hos kaninerna. De senaste dagarna har varit bra,roliga men med rätt mycket att göra så jag har inte hunnit skriva något inlägg, som ni ser. Ja,igår åkte jag till exempel skidor,hur kul som helst. Det var lagom kallt för att spåret skulle vara bra och det kändes som om man flög fram. På onsdag ska vi åka till Aboda Klint och åka skidor där. Äntligen! Förra året åkte jag bara slalom en gång. Hoppas det blir fler detta året! Fast igår på nyheterna sa de att det skulle bli mildare vänder med snöblandat regn,usch:( Jaja,efter skidorna städade jag kaninburen och släppte ut kaninerna ett tag. Ska lägga upp några bilder från igår. Hmm,vad har mer hänt under veckan...? Jo,vi har fått äta på papperstallrikar och med plastbestick i klassrummen eftersom de bytte fönster i matsalen. Inte alls kul och dessutom slängde man bestick,mugg och tallrik efter att man ätit och det var ju inte bra med tanke på miljön. Varför kunde man inte ha tagit med sig eget hemifrån och diskat det när man kommit hem,eller något sånt? Jaja,tur att det bara var den här veckan i alla fall! Nästa vecka ska vi repetera lite inför nationella prov i Svenska. Puhh,om två veckor ska vi ha det...

Senare idag ska jag nog åka skidor,det blir nice:) Fast idag är det varmare ute,hoppas att spåret är okej i alla fall.Ja,jag vet egentligen inte vad jag ska skriva mer nu,igår hade jag hur mycket som helst som jag tänkte skriva men nu kommer jag inte på något. Men ja,lite bilder ska ni i alla fall få:)


   

 Fina Sune - Lovisas kanin


 

På väg till bussen en kall men fin morgon 

 

En annan väldigt kall morgon

 

Min söta lilla Jeannot <3

 

En fin eftermiddag på väg hem från skolan

  

Sarko( Rocky) <3

 

Yesterday:)

 

Another day...

 

En vacker morgon

 

En annan dag på väg hem från skolan

 

Igår

 

Förra söndagen


Ha det nice så länge! ;D

Av Layla - 19 januari 2013 13:32

           

Av Layla - 19 januari 2013 12:26

Hatar att vara sjuk! Är alltid sjuk når det antingen är fint väder,någonting i skolan,är fest eller ska åka någonstans! Den här gången var det fint väder,precis ett sånt typiskt skidväder. Lagom kallt och ingen kramsnö och solen som skiner...
Ja,i torsdags eftermiddag kände jag mig sjuk och jag hade feber,igår var jag ledig från skolan. Vilken tur att jag lånade två böcker efter skolan i torsdags,annars hade jag nog inte klarat mig. Men problemet är att jag läste ut båda igår...det var en serie och dessutom är serien nu slut! Jag hatar när man har läst ut alla böcker i en serie som är bra..:( Nu har jag ingenting att läsa,har läst ut alla som står i bokhyllan...får väl komma på något... Ja,förresten, i onsdags var jag i Växjö och kollade på Katedralskolan där,gymnasiebesök på estetiska programmet med inriktningen bild-och formgivning. Det blir väl troligen det. Skolan var i alla fall bra,väldigt bra till och med. Jag ska nog gå där,problemet är bara om jag ska ha lägenhet eller pendla varje dag. Jag har en kompis som ska ha lägenhet,men jag vet inte vad jag ska göra. Pendla varje dag en och en halvtimme dit och en och en halvtimme hem. Tre timmar...jaja vi får väl se:) det var i alla fall ett lyckat besök. Jag var med på en lektion i en halvtimme och sedan pratade jag med SYV.
Nu ska jag snart äta och sedan ska jag väl sova lite. Jag längtar efter att få gå ut...till Sarko,kaninerna..ut i skogen...:(
Detta var väl en liten uppdatering,inte så intressant kanske, men lite bilder kommer nog upp:)
Hej så länge! :D

Av Layla - 14 januari 2013 18:39

Today it was just a normal schoolday...ja,en bra dag i alla fall. På svenskan håller vi på att argumentera och vi ska skriva en uppsats med argument. Jag ska skriva om Ojnareskogen-mot att Nordkalk vill bryta kalk i Ojnareskogen. Jippi,nu ska jag minsann visa klasskompisarna vad jag tycker...säskillt en! ;) I morgon ska vi också börja med prokektarbete om olika sorts strålningar. Det ska också bli spännande! Just nu har jag bara lust att krupa ner i sängen och sova ,är så himla trött! Men istället ska jag ut i kylan och gå en sväng med Sarko. Skriver bara ett litet inlägg nu, because I so tired. 

Have a nice afternoon,bye! :D


Gotska Sandön 2012 med ett gäng Fältisar

         

Av Layla - 12 januari 2013 15:09

Här kommer lite flër bilder från RÅM 2013. Tog de från Fältbiologernas Facebooksida,hoppas det var okej? Läste någonstans på sidan att man fick dela bilderna bara man skrev vem som tagit de och om det var okej för de somär med på bilderna. De här bilderna har också delats flera gånger så de finns på många andra ställen också. Men jag tar såklart bort bilder om det är någon som är emot!

                   


Bye!¨:) 

Av Layla - 11 januari 2013 17:29

Skriver ett litet inlägg nu när jag ändå har tagit datorn från Lovisa,hehe:) jo,idag har det varit en helt vanlig skoldag...plugg,rast,plugg,rast....jaoo,sedan har jag faktiskt inte gjort så mycket. Jag har städat lite och varoit ute hos kaninerna och hunden. Jag har förresten fått tillbaka gitarren nu,en som vi känner lagade gitarren åtmig.Nu är det bara att sätta fast strängarna,jippi! Sedan kan jag börja spela igen,fast jag fortsätter ju ändå med cello:) Jag har förresten också gjort saffranskola,det är faktiskt jättegott! :D Ni måste testa;) Just nu kollar jag lite på Fältbiologernas Facebooksida och hemsida,kul samtidigt som jag lyssnar på musik. Snart ska vi väl också äta,hoppas på vegetariskt! Jag har faktsikt ätit vegetariskt nästan hela veckan utom onsdagslunchen i skolan,nöjd. Ska äta mindre kött,linser och sånt är ju också hilma gott! :D Jo,det känns som om jag har blivit starkare genom Fältbiologerna. Jag pratar mer i skolan och säger min åsikt i klassen,vilket jag inte var så bra på innan,och så fort jag tänker på Fältbiologerna och RÅM känner jag mig glad! Fantastiskt! :D Ja,jag måste nog sluta nu,detta var inte ett så intressant inlägg,gillar själv inte att skriva så,men nu gör jag det ändå;) Bilder kommer upp senare,Ciao! :D 

Presentation


Hejsan! Klicka här nedan för att läsa mer! Men kort sagt, jag är från Småland och är intresserad av en väldans massa saker, men att spela musik, Fältbiologerna och vänner står högt på listan!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards