Naturälskaren

Alla inlägg under januari 2013

Av Layla - 8 januari 2013 19:27

Förresten kom det ett band på torsdagskvällen och spelade för oss och vi dansade till. De var grymma! Allt var grymt kul på RÅM! :D

Bandet heter Helige Hugo. Ni kan söka på det på Youtube och de finns också på Facebook. De har också en hemsida.

Helige Hugo

Nästa gång kan jag också länka klipp:)Lägger kanske upp ett klipp på demostrationen om det går bra för alla som var med och när jag får klippet från personerna som filmat. Jag hoppas också att det går bra att jag lägger ut bilder,annars får ni som var med säga till:)

Helige Hugo


 


Demostrationen

 


 


Bilder:

Olof Åström

Av Layla - 8 januari 2013 18:22

Ja,jag vet inte vart jag ska börja. Kom hem från RÅM för tre dagar sedan. Eller förresten,jag ska kanske börja från början...Hmm...

Ja,på tisdagen den första Januari packade jag det sista inför RÅM. Jag var supertaggad och vimsade runt och var helt snurrig. Ja,till sist kom vi i alla fall iväg. Med ryggsäcarna i bagaget åkte vi mot Oskarshamn. Halvvägs kom jag på att jag hade glömt Viktiga Papper hemma...smart! Ja,när vi kom fram såg vi genast vilka som var Fältbiologer och vi tog våra ryggsäckar och checkade in. Sedan hälsade vi och efter en stund gick vi på båten. Vi började prata med två tjejer och vi blev genast kompisar med de. Man kunde tro att vi varit bästa vänner sedan lång tid :) Ja,när vi kom fram var det några Fältbiologer som tog emot oss och vi gick till skolan där vi skulle bo,Södervärnsskolan tror jag att den hette. Vi packade upp våra sovsäckar och gick sedan och la oss. Nästa dag var det frukost vid halv åtta,som det var varje dag. Sedan var det Ojnare-XQ. Vi fick guidad tur av olika Fältbiologer och fick se Ojnareskogen och det lilla "testkalkbrottet" Nordkalk hade gjort. Hemskt! De får inte fortsätta! Ja,och jag och Alexandra tog en massa bilder,men plötsligt hade vi tappat bort våran grupp. Det var tre stycken andra som hade följt efter oss,men eftersom vi hade tappat bort gruppen och de hade följt efter oss så var vi nu fem som inte visste vart vi var. Vi började gå och efter en stund såg vi bussarna. Vi stannade lite innan och började prata. Sedan samlade vi ihop oss och åkte vidare. Bra början,eller hur? ;)

De två kommande dagarna hade vi diskussionspass. Vi disskuterade de olika motionerna och propositionerna. Jag och Alexandra hade skrivit in oss för att hjälpa till med kvällsmaten så det hjälpte vi till med. Vi hjälpte också till med RÅM-middagen,jag och Alexandra och några fler såklart,men jag menar av våran grupp. Jo,det var faktiskt jättekul,även om det var lite att göra. Jag gjorde till exempel biffar tillsammans med en annan. Kikärtsbiffar gjorde vi. Man blev så glad när man till sist var klar. Sedan var det att servera allt. Men det var riktigt kul faktiskt,sedan hade man ju också en bra chef i köket också:D Ja,RÅM-middagen var efter själva mötet. Mötet var också väldigt intressant och kul faktiskt! Ja,nu hoppar jag lite. Efter RÅM-middagen var det RÅM-show. Alla som framförde något var helt fantaskiska! Det var helt grymt kul! :D Har inte skrattat så mycket på länge!:D Ja,nästa dag åkte de flesta hem med åtta-färjan till Nynäshamn. Men vi var några kvar som skulle hjälpa till att städa. Det var också kul,vi skrattade också väldigt kul,troligen för att vi var så trötta... :) Ja,det var ett inlägg om RÅM 2013.

Men RÅM 2013 var så himla roligt och att vara med de underbara Fältbiologerna och att få träffa nya härliga människor! RÅM var helt fanastiskt,helt klart att jag åker dit nästa år med! :D Ska länka en skitrolig video som några gjorde. De visade upp den på RÅM-showen.

Banan som mötesklubba RÅM 2013

Vi hade nämligen en banan som mötesklubba:)

Jaja,måste bara säga att RÅM var helt grymt! Har sagt det typ tusen gånger,men jag säger det en gång till:) Och till nästa år får också ni gå med i Fältbiologerna och åka på RÅM. Ni kommer inte att ångra er,jag lovar!

Ja,ska lägga upp lite bilder från...förresten så hade vi också en auktion i Visby,lägger kanske upp en video om det inte stör er som var med och när den har kommit upp så jag kan länka den:)ja,jag lägger nog upp några bilder,men ni som är med på de får säga till om ni inte vill vara med:)

Ha det bra då! :D

Presentation


Hejsan! Klicka här nedan för att läsa mer! Men kort sagt, jag är från Småland och är intresserad av en väldans massa saker, men att spela musik, Fältbiologerna och vänner står högt på listan!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards