Naturälskaren

Alla inlägg under oktober 2013

Av Layla - 22 oktober 2013 16:59

Hejsan! Det var ett tag sedan nu, så jag tänkte att jag måste logga in och skriva en liten snuttis. Idag har jag stannat hemma från skolan för jag är fortfarande lite sjuk:/ Det var långhelg för vi var lediga igår, pga Öppet hus som var i lördags, jag var visserligen inte där, men alla får ändå ledigt. Så jag var sjuk hela denna helgen, men nästa vecka är det ju höstlov! Äntligen! Jag gillar skolan,men ledigt.det är nog ändå en gnutta bättre;) Jupp, så tänkte jag berätta vad jag gjorde för roligt förra helgen, kan ni gissa? Någon kan nog det, nej men jag var på SNÅM, Skogsnätverkets Årsmöte som hölls i Kungsbacka! Jag gick en timme tidigare från skolan och tog bussen tillsammans med Lovisa vid klockan två från Väjö mot Halmstad. Där bytte vi tåg till Kungsbacka. I Kungsbacka fick vi vänta en timme. När vi klev på bussen mot Vallda där vi skulle vara, så träffade vi redan en Fältbiolog. Sedan klev vi av vid Sandö och så gick vi mot Valldastugan. Då kom de andra Fältbiologerna emot oss, och följde oss. Schysst! Sedan åt vi, och så pratade vi och hade skogspolitikpass. Sedan kom några Fältbiologer till och det blev kramkalas;) Efter att vi pratat lite till och druckit te, så var det läggdags, alltså inte "Nu ska alla sova!" utan de som var trötta fick gå och lägga sig. Frukost halv åtta om jag ikke minns fel. Goood gröt och te. Efter det började själva årsmötet. Vi pausade vid luch och åt, sedan var vi på en lite utflykt och fortsatte sedan med det vi hade kvar. På kvällen så var det bara härligt hänh. Musik, några dansade och prat + sjukt god varmchoklad. Tror att det var soja och havremjölk blandat, måste i alla fall testa hemma. Sedan kurade vi ihop oss, några i sängen,soffan och så på bänken, och så läste en ur Muminboken, jättemysigt!

Nästa morgon, packade jag och Locvisa för vi skulle åka vid elva tillsammans med två andra. Sedan åt vi frukost och gjorde en promenad. Vi gick en runda och sedan var det dags att säga hej då till alla. Efter att ha kramat alla så gick vi mot bussen. Resan hem gick utan problem och vi hade tid i Göteborg, så vi gick runt tillsammans med en Fältbiolog. SÅ NU BEHÖVER NI INTE BLI FÖRVÅNADE LÄNGRE, JAG HAR VARIT I GÖTEBORG EN GÅNG NU!

Men helgen var awesome, och det var skönt att komma ifrån plugget och allt.

Yäs, men då har jag skrivit en snutt på bloggen, sååå ha det gött! :)

Av Layla - 5 oktober 2013 14:10

[Bild]

[Bild]

[Bild]

[Bild]

Av Layla - 5 oktober 2013 13:59

Denna dagen börjar med en ostmacka och en kopp svart te. Därefter en promenad med Sarko och Lovisa som båda blev otåliga när jag klättrade upp i ett träd,satte mig där och blundade medan jag hörde vindens sus uppe i trädkronan. Till slut klättrade jag ner, en smula irriterad för jag hade velat sitta där en stund till. Vi gick vidare, och jag stannade återigen vid ett träd, en enorm ek. Vi hade nog behövt vara minst fyra för att nå runt. Lovisa tjatade och Sarko drog i kopplet så vi gick hemåt. Efter promenaden spelade jag lite gitarr och sjöng. Frågade Lovisa om hon inte ville spela med mig, men nej var svaret jag fick. Jag har precis ätit lunch och tänkte att jag kunde passa på att skriva lite. Eller egentligen tänkte jag bara lägga upp lite bilder,men så snäll som jag är,så har jag tagit allt mitt ork till att skriva en text också. Skojar lite, men jo. Vila lite ska jag nog göra, sedan be Lovisa snällt att spela ett parti schack med mig. Det var så länge sedan. Jupp, igår blev det förresten ingen film. Jag däckade vid halv tio, så kanske blir det film idag. Jag är också väldigt sugen på att skriva novell, så om ni har något förslag på vad jag kan skriva så säg till!
Naj,nu ska jag dra,men vi hörs!
Har ni fint väder hos er, i norr / söder eller vart ni nu bor, njuut så länge det varar! Här är det ruggigt och kallt novemberväder,inget kul.

[Bild]

[Bild]

[Bild]

Av Layla - 4 oktober 2013 19:38

Rosiga kinder,stelfrusna fingrar och mössan snett över det rufsiga håret, jo precis så såg jag ut när jag klev in i hallen efter att ha fångat kaninen som smitit iväg på ett litet äventyr. Jag njöt av värmen och satte mig på trappsteget. Funderade över dagen, 4 oktober 2013- en väldigt fin höstdag, lyckad för min del. Hoppas eran dag också har varit bra. Studiedag hade jag alltså, jag berättar inte vad jag har ätit till frukost, det skulle ju vara det mest intressanta ni hört i era liv, jag vill inte att ni skvallrar för någon, därför behåller jag den informationen själv. Nej, men hur det intressant är det från skala ett till tio? inte ens ett. Precis. Men denna studiedag bestod av husletande på hemnet.se , läsande(läste ut min bok,hatar det, så himla tomt det känns. Som om man saknar någon eller förlorat något) och att vara ute med hunden. Just det, en sväng till Lindra( fd. Erikshjälpen, ska jag vara ärlig och säga min åsikt så fattar jag inte varför de bytte namn. Erik levde i Gillberga som är runt fem kilometer därifrån, varför inte ha det namnet då? Och dessutom tycker jag att Lindra är ett fult namn(sorry, ni som gillar det)) och röda korset åkte vi också till. Och nu i eftermiddag hade jag bundit fast kaninen i ett träd så att han skulle kunna gå lite fritt i långt koppel, och när jag skulle ta in honom så var han borta...vi tog med oss Sarko så att han kunde söka efter honom, Vi letade en stund och Sarko hittade honom faktiskt till slut, under veden. Trodde faktiskt inte att han skulle hitta honom! Sedan satt jag ttålmodigt och väntade till Jeannot frivilligt kom fram) Livlig men ändå skön studiedag! Nu ska jag ner till resterande familjemedlemmar och se vad man kan hitta på. En fin film skulle kanske inte vara då dumt. Har inte sett på Tv på en hel vecka. Hinner inte och jag saknar det heller inte. Så jo, film skulle nog sitta fint, en komedi eller någon annan fin och lättsam film. Inte skräck eller drama, det passar inte efter denna dag. Jo, nu babblar jag igen, hoppas ni ibte tycker jag är för jobbig. Ni ska få med er några bilder, från när jag var på konsum. Nu säljer de vara ekologiska och kravmärkta bananer! Najs! Vad massmedia kan göra, det är farligt läskigt! Men i detta fall vart det ju i och för sig bra.
Ja, nu ska jag ner, och mina fingrar är inte så kalla längre, mössan ligger i korgen och rodnaden i kinderna är borta.
Ha det gött i detta höstväder! Vi ses!

Usch, dessa äpplen skulle jag aldrig äta. Ser ju ut som plast och är säkert hur beslutade som helst! Tacka vet jag trädgårdsäpplen!


[Bild]

Jag bjuder också på denna bilden som ett mysigt slut.
See you later!

Presentation


Hejsan! Klicka här nedan för att läsa mer! Men kort sagt, jag är från Småland och är intresserad av en väldans massa saker, men att spela musik, Fältbiologerna och vänner står högt på listan!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards