Naturälskaren

Alla inlägg under juli 2016

Av Layla - 13 juli 2016 19:53

Hej på er! Jag ville bara skicka med en liten hälsning och en fin liten grej jag var med om. I lördags tog vi oss med cykel till Högsby kyrka för att lyssna till två fantastiska folkmusiker vid namn Esbjörn Hazelius och John Hedin! Det var väldigt fint efter en rätt jobbig dag och blir ju så himla inspirerad av såna människor! Var så himla glad och peppad efteråt! Det var ju så att jag direkt ville ta min cello och spela! Det som också var roligt var att det var i lilla Högsby där det inte alls brukar spelas den sortens musik! 


En god nyhet är att de kommer till Korrö Folkmusikfestival, så ska du dit kan du lyssna! Jag ska dit och är otroligt peppad för i år ska jag även vara med på ungdomslägret om jag får en plats! Det ska bli superintressant och lärorikt! 


Annars ska jag även till Fältbiologernas sommarläger i Dalarna som är nytt för i år! Det ska också bli väldigt roligt! 


Jag gör bara roliga saker låter det som, men det har varit jobbigt också med mycket stress så det är väl också en av anledningarna till att jag inte ens har gett ifrån mig ett "pip" här. Men det är också för att jag är ute hela tiden och inte har någon dator heller! Men har fotograferat himla mycket så det kommer ni nog att få se en del av! 


Som sagt, I just wanted to say hey! Och såklart tipsa om dessa fina musiker! Sök på deras namn på Facebook så kan ni följa de där, och så finns det säkert en del på Youtube!



Detta blev ett inlägg med väldigt många utropstecken haha! Men ni får ha det super så hörs någon gång när jag är på en dator och när jag har något fint att säga! 


Här är lite bilder från Fältstation Öland i år

 

Det blir nästan ett måste att bada i kalkbrottet när man är där! 



 

En kväll gick vi ner till havet och lagade maten där. Det var superfint och vi spelade både musik och körde turnéspel i sanden. 

   

Presentation


Hejsan! Klicka här nedan för att läsa mer! Men kort sagt, jag är från Småland och är intresserad av en väldans massa saker, men att spela musik, Fältbiologerna och vänner står högt på listan!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards