Naturälskaren

Alla inlägg under mars 2015

Av Layla - 31 mars 2015 15:49

Tillsammans med ljudet av Drakskips härliga musik skriver jag åter ett inlägg här igen! Hejsan allihopa! Det var ett tag sedan jag skrev här, och under den tiden har det hänt massor! Allt möjligt, och såklart kan jag inte alls skriva allt det. Men jag kan sammanfatta det så att det varit väldigt mycket i skolan, lite fältbiologsaktiviteter då och då, fältbiologsklubbstart(supernajs!), börjat på två olika folkdanser och så lite projekt hit och dit. Earth Week var det senaste projektet, då vi gjorde en utställning på biblioteket då vi återanvänt skräp och gjort nytt. Kul var det! Vi hade också föreläsningar nu senaste veckan, Per Holmberg, Folke Rydén och Bi Puranen var i skolan och talade. Vi fick också se en av Folk Rydéns filmer, ”Den andra vågen”. Väldigt bra allihop men blir så frustrerad och arg! Vi måste göra någonting, och det är skönt att det rör på sig lite. Jag är därför så glad att jag är med i Fältbiologerna. Andra projekt har varit Kulturnatten i början av året i Växjö, då jag gjorde kläder och hatt på temat ”Vi tar kål på jorden”. Jag föreställde jorden och jag brann och hade tunga kedjor hängandes runt min hals och armar. Det var också väldigt kul!

Mitt påsklov har precis börjat och det är så skönt! Får äntligen spela cello i massor, vara ute i skogen, sy och bara hänga hemma. Love!

Det jag nämnde om klubbstarten, vi har äntligen en klubb här! Emådalens Fältbiologer startade upp i höstas och sträcker sig mellan Hultsfred, Högsby och Oskarshamn med omnejd! Finns du där ute någonstans och är peppad på att hänga med oss, hitta på aktiviteter, bara veta mer om Fältbiologerna eller komma på KlubbÅrsMötet (KÅM) som snart ska hållas så tveka inte att höra av dig! Mejladressen är mossanhas@gmail.com och vi finns även på Facebook - Emådalens Fältbiologer.

Jag tänkte faktiskt mest skriva och säga att jag fortfarande har kvar bloggen. Men det är ju alltid kul att skriva lite vad som händer. Jag sa också att jag har börjat på folkdans. Det hände också i höstas, jag går svensk folkdans och Balkanfolkdans. Båda är otroligt roliga och jag känner mig så taggad på Korröfestivalen i sommar! Förra året kunde jag ju inte dansa under festivalen, men i år ska jag flyga över dansgolvet i Logen! Och alla härliga band som kommer dit, jag är så pepp!

Som avslut på detta inlägg ska jag därför tipsa om ett band som spelade på Korrö, tillsammans med några bilder. Drakskip är bandet och det är ett band från Japan som spelar en härlig blandning av svensk folkmusik med lite japanskt i!

Ha det så bra så länge tills jag skriver igen! 



Våren är så härlig när alla knoppar spricker upp och blir till blommor i alla möjliga färger! 

   

Något som jag är sjukt intresserad av är moln! Vill lära mig om olika moln och vad de heter. På bilden ser detta moln inte alls lika häftigt ut som i verkligheten. Men det var så fint! 


 

Ingen superbra bild, men solnedgångarna den senaste tiden har varit så fina! 




Presentation


Hejsan! Klicka här nedan för att läsa mer! Men kort sagt, jag är från Småland och är intresserad av en väldans massa saker, men att spela musik, Fältbiologerna och vänner står högt på listan!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards