Naturälskaren

Direktlänk till inlägg 1 oktober 2016

Sommaren 2016 i korthet och ett litet hej!

Av Layla - 1 oktober 2016 15:22

Hej på er!

Hösten är här och jag är trött men glad! Sommaren flög fram som en storm och alla sommarens äventyr är nu fantastiska minnen som är fastklistrade bakom pannan. Den här sommaren tillbringade jag mycket tid utanför min by och det är sommaren då jag verkligen fått sommarben med skrapsår och rivmärken överallt och då jag skadade mig så att jag fick bli skjutsad och buren. Den här sommaren har jag flitigt använt mina vandringskängor. Årets sommar är sommaren då jag hört nya härliga folkmusikband och det var även första sommaren jag kunde dansa hambo på dansgolvet under Korröfestivalen. Den här sommaren har jag tillbringat mycket tid med fina människor ur Fältbiologerna Växjö då vi tillsammans var ute på härliga äventyr. Sommaren 2016 var sommaren som blev ett avsked för lång tid frammåt mellan vänner. Den här sommaren var sommaren då jag badat extremt mycket och då jag, förutom att jag umgåtts med fina människor, även lärt känna härliga människor. 


Min sommar har alltså varit så härlig och nu är hösten här och även plugget som i mitt fall är på folkis. Konst står på schemat varje dag och hjärnan är mer eller mindre förstörd om kvällarna eftersom det är så intensivt. Men värt är det allt, på alla sätt och vis! 


Ha det supergött så kommer jag tillbaka någon gång! 



 

Jag är fortfarande lika galen i moln ja

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Layla - 12 mars 2017 14:26

Hej!  Jag vill egentligen bara berätta att jag i nuläget inte tänker fortsätta skriva här, utan har bytt. Det känns faktiskt lite vemodigt, som att förlora en vän....alltså va?! Vad säger jag? Hur kan en sida, en blogg, något sådant kännas som en v...

Av Layla - 13 juli 2016 19:53

Hej på er! Jag ville bara skicka med en liten hälsning och en fin liten grej jag var med om. I lördags tog vi oss med cykel till Högsby kyrka för att lyssna till två fantastiska folkmusiker vid namn Esbjörn Hazelius och John Hedin! Det var väldigt fi...

Av Layla - 17 april 2016 14:02

Hej på er som läser dessa ord! Jag är helt översvämmad av arbeten, jag kokar snart över och högen av grejer att göra stryper mig snart...Nej så allvarligt är det inte, men det känns absolut så! Projektarbete, uppsatser, sökningar till olika skolor, s...

Av Layla - 14 februari 2016 22:03

Hej på er! Idag är det alla hjärtans dag och jag hoppas att ni har firat den på ett ytterst romantiskt sätt! Eller så firade ni den som alla andra söndagar, med ångest inför måndag? Det senare hoppas jag dock inte att ni gjort, för det är inte så kul...

Av Layla - 8 februari 2016 21:29


Under kriget fick general Bengt Löwensköld på Hedeby en ädel gåva av kung Karl XII, en ring, som följde med generalen ner i graven efter hans död. Invänarna vrider sig för ringen, hur kan man begrava en sådan dyrbarhet? Det slutar med att ringen blir...

Presentation


Hejsan! Klicka här nedan för att läsa mer! Men kort sagt, jag är från Småland och är intresserad av en väldans massa saker, men att spela musik, Fältbiologerna och vänner står högt på listan!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards