Naturälskaren

Alla inlägg under november 2013

Av Layla - 24 november 2013 16:16

Hej folket! Hur är läget en sådan här söndag i november? För mig? Jo,tack det är väl bra. Känner mig lite sjuk, men det kan nog vara en liten förkylning. Det var inte igår jag var inloggad här. But I have no time to write. Särskilt inte det jag vill skriva om...jaja,sånt är livet. Jag sitter i sängen med två katten bredvid mig, urgulligt. Funderade för en stund sedan hur det skulle vara att vara en katt. Jaga,äta,tvätta sig,sova,äta,jaga,leka,tvätta,äta,sova osv...rätt chilligt liv egentligen!
Och nästa vecka är det första advent! Helt sjukt vad fort terminen har gått! Man börjar i alla fall känna stämningen överallt med julskyltning,pepparkakor(Vi har inga hemma, bakar bara och det gör vi senare mot jul),julmust(vilket jag inte dricker,gillar inte kolsyra). Och alla ljusslingor och ljusstakar överallt! Men ska jag vara ärlig så tycker jag att det är så tråkigt att börja så tidigt! Det är en månad exakt idag visserligen. Men tycker inte att det blir samma förväntansfulla känsla om man börjar så tidigt. But it's just my opinion. Vi sätter till exempel alltid upp julgranen på julaftons morgon och pyntar den på eftermiddagen, det tycker jag är mysigast! Jopp,pratat klart om det. Igår mina vänner, så var det någon viktigt som skulle hända, men som blev lite misslyckat för att jag bor på just detta ställe i Sverige..det var uppstartsmöte för kommunerna Oskarshamn,Hultsfred och Högsby. Om fältbiologerna alltså. Hade fått hjälp med att fixa inbjudningskort och så, men ingen kom. Men glöm att vi ger upp hoppet! Så ni som inte kom igår och ni som skulle velat, hör gärna av er! Då kan vi bestämma en tid då alla kan, vi är ju tre Fältisar här, and we need five. Come on, ni som gömmer er bakom träden! Jo, så hoppas det blir en klubb till slut i alla fall. Japp, och i morgon är det skola igen, jobbigt att åka så tidigt, men när man väl är där så är det toppen! Superbra lärare och sjukt schyssta och härliga klasskompisar! Trivs jättebra och är jätteglad att jag valde Estetiska programmet! Det är så roliga och varierande saker man får göra! Så det är toppen, bara resan är jobbig. Tre timmar pendling varje dag är jobbigt och det är mörkt när man kommer hem, och då är det plugg,äta och sova ungefär.
Jag och mamma diskuterade instrument idag, hon tycker att det är bra att vi har flera olika instrument i familjen. (jag spelar gitarr,piano och cello) Men jag vill ändå fokusera på cello, det är mitt huvudinstrument som jag spelat sedan jag var sex år gammal. Men min cello har blivit för liten så måste köpa en ny, och det är inte lätt att hitta en bra cello. Gitarr har spelat i ungefär två år och det gillar jag också och vill lära mig bättre. Men det är så sjukt mycket man vill göra, men hinner inte. Ja, och jag tror faktiskt att jag lämnar er nu för att spela lite gitarr och vila lite för i morgon. Lova mig att ha en fortsatt go söndagskväll och så lovar jag att försöka skriva mer här så fort jag hinner!
Kramis!

Hinner ju inte ta kort heller så tog den här från igår.

Presentation


Hejsan! Klicka här nedan för att läsa mer! Men kort sagt, jag är från Småland och är intresserad av en väldans massa saker, men att spela musik, Fältbiologerna och vänner står högt på listan!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards