Naturälskaren

Alla inlägg under april 2013

Av Layla - 30 april 2013 17:13

Tjenä! Detta blir sista uppdateringen denna månad. En sak som är bra är att ni svarar på frågan här till vänster,well done! Det är väldigt blandade svar, vilken årstid som är bäst. Jag själv tycker att det är jättesvårt, jag tycker om alla fyra på olika sätt. Våren när alla knoppar slår ut och det blir varmare. Man kan börja gå i lättare kläder. Man börjar fixa och plantera i trädgården. Sommaren då man kan bada,åka på läger med Fältbiologerna,skolan är slut, man träffar vänner och släkt, man kan plocka bär och svamp. Min födelsedag i juni(6/6-Sveriges nationaldag) Hösten då det är så färgglatt överallt, man har varit ute med hunden i det ruskiga vädret och kommer in och dricker te och tänder ljus och bara myser, man kan fortfarande plocka svamp och vissa bär, höstlovet. Vintern då man kan åka skidor och pulka,skridskor och köra snöbollskrig. Jul och nyår. Snö! Så jag tycker det är jättesvårt att välja faktiskt! Idag är det ju valborgsmässoafton och jag ska göra ingenting, eller jo någonting ska jag väl göra. Men jag ska nog inte gå till någon valborgsmässoeld även om det skulle varit kul. Jag ska nog mysa med familjen. Det finns en eld i Ruda men förra året jag var därså tände de den inte utan hade vara igång grillen. Vi vårt fotbollsgäng spelade fotboll på fotbollsplanen istället:) så nej, ska inte göra något särskilt. Det blåser ju också så mycket så det känns som man flyger iväg vilken sekund som helst! Jag ska äta när som helst så jag säger Auf Wiedersehen nu!
Ha det bra nu och gla' nyårsafton alla goa å glada! ;)

Bilder:
Sarko, fika-när man äntligen kan fika ute, då är det verkligen vår! Tyskland-supergod tårta som vi åt hos mormor och morfar,med clementin på,mums! Ett slott i Tyskland. I den bilden där Sarko äter något ur en gammal hink-det ligger en godisbit där;)

Av Layla - 29 april 2013 17:40

Hejsan! Tänkte bara skriva ett jättekort inlägg och lägga upp några bilder. Dagen har varit bra, vi fick reda på våra betyg i hörövning och läsförståelse i engelska nationella idag. Jag är faktiskt jättenöjd, trodde inte att jag skulle få det faktiskt! Ja, förresten i lördags så hade vi mys med familjen och kollade påfilm. Vi kollade på "En oväntad vänskap" , den är jättebra faktiskt,en lite ledsam men väldigt komisk och glad film. Värd att se, rekommenderas verkligen! :) Annars har det väl inte hänt så mycket. Vändret har väl varit lite blandat, när vi hade lektion såvar det jättefint ute men sedan när skolan var slut så var det blåsigt. Men vädret var ändå hyfsat. Nu ska jag nog inte skriva så mycket mer. Ni får några bilder och så kommer jag väl tillbaka snart. Ha det gött nu! :)


 

Jeannot


 

Sune


 

Igår


 

Igår- Jeannot


 

Påfågelöga - några dagar sedan



Tack och hej, leverpastej! :)

Av Layla - 27 april 2013 16:53

Bonjour mes amis! I forättningen kommer jag bara att skriva på franska, eftersom det är mitt modersmål och jag vill ha lite förändring...Haha skojar bara lite, i alla fall att jag bara ska skriva på franska:D men att det är mitt modersmål, det är sant. Jag pratar det hemma, och tyska kan jag också, och lite ryska och typ två ord på polska och engelska och lite norska och danska...okej, varför skrev jag detta? Jaja, spelar ingen roll. Nu vet ni i alla fall vilka språk jag kan,haha:)
Jo,denna dagen har varit bra. Jag har varit med kaninerna och skuttat tillsammans med de och ätit gräs,mums! Skojar igen! Jag har snarare fotograferat de, och Sarko och Mignon. Alla djuren var ute samtidigt,skojigt! Annars har jag väl inte gjort så himla mycket, det har regnat nästan hela dagen,vilket är rätt mysigt. Och som det första citatet jag la ut på denna blogg så finns det inget dåligt väder. Just nu sitter jag brevid my little sister och letar citat. Snart ska jag nog också äta, mum and dad snackar nere i köket och kanske rent av har glömt att laga mat? Eller rättare sagt pappa har glömt, han är stora kocken i huset, han har jobbat på hur många resturanger som helst och haft egna med. Jaja,jag får väl ha lite tålamod, det är inte så sent än, fast enligt indisk medicin och Deepak Chopra, en indisk man, mammas förebild i allt typ,så ska man låsa köket efter klockan sex. Förresten så är Deepak Chopra väldigt bra tycker jag med och har bra tankar och ofta rätt. Nu kanske jag är lite seg, men är faktiskt rätt glad idag! Varför vet jag inte:)
Men ska nog sluta nu.
Ha det gott, igelkott! :D (vet inte om man säger så men det rimmar!)

Av Layla - 26 april 2013 11:42

Jag vet inte vad det är. Jag får fixa det på datorn sedan och redigera de här inläggen:/

Av Layla - 26 april 2013 11:40

Det skulle inte vara samma bild fyra gånger utan jag hade andra bilder med. Jaja, de kommer i detta inlägg istället :)

Av Layla - 26 april 2013 11:34

Hejsan, idag är det studiedag med tråkigt trist väder och jag är förkyld och trött. Bra kombination! Ja, just nu för jag inte så mycket, så tog tillfället att skriva ett litet inlägg. Pappa är nere och ska fixa i badrummet, han har köpt en ny toalett som han installerar, eller vad man säger, just nu. De här två senaste veckorna har varit jättejobbiga, vi har haft prov i princip varje dag! Kanske egentligen inte så konstigt att man är rätt så död just nu. Men en positiv sak som har hänt de senaste två veckorna är att jag har fått en roll i årets musikal. Vi hade audition förra måndagen och i tisdags denna veckan fick vi göra manus. Ska bli jättekul och musikalen verkar jättebra av det jag har hört och läst i manuset. Det var inte så mycket mer jag hade att säga för tillfället, jag lägger ut några bilder och citatet som inte kom upp senast jag la upp ett inlägg, så det får bli denna dagens citat istället:) Haj då! :)

Ps. Bilden med en sten på var det någon som hade satt upp i skolan. Det hängde såna lappar överallt. Haha lite kul faktiskt :D ds.

Av Layla - 23 april 2013 18:10

Av: Vet ikke, pappa sa den till mig en gång;)

Presentation


Hejsan! Klicka här nedan för att läsa mer! Men kort sagt, jag är från Småland och är intresserad av en väldans massa saker, men att spela musik, Fältbiologerna och vänner står högt på listan!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29 30
<<< April 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards