Naturälskaren

Alla inlägg under augusti 2013

Av Layla - 5 augusti 2013 11:49

Hejsan alla pigga och glada! Nu är jag tillbaka. Det har varit så mycket art göra hemma. Har typ inte hunnit träffa några kompisar alls,tråkigt! Och nu är sommarlovet snart slut,bara två veckor kvar. Lite tråkigt,men också spännande,särskilt för att jag börjar en ny skola! Ja,det blir intressant. En annan sak, en ledsam sak, är art en av våra kaniner har dött. Sune,han blev åtta år gammal. Det var jättetungt:'( så nu har vi en kanin kvar.
Ska sluta babbla om det. I morgon åker vi! Till? Umeå! På inventeringsresan i tio dagar! Ska bli fett najs! Tåget åker i morgon vid halv nio från Alvesta så vi måste alltså åka hemifrån senast sju och då gå upp vid sex,för art fixa det sista och så. Sedan åker vi i tre timmar till Stockholm med SJ3000. Har aldrig åkt det tåget förut så det ska bli spännande! Sedan har vi 40 minuter byte i Stockholm,och åker ett annat SJ3000 som tar sex timmar till Umeå. Vi kommer typ vid klockan sju eller något dit och där sover vi på vandrarhem. Det var den bästa och billigaste förbindelsen för oss. Men det ska bli så kul, älskar att åka tåg! Sedan träffar vi de andra Fältbiologerna klockan ett på onsdagen. Längtar! Fast just nu mår jag inte så bra, så jag måste vila, men jag tänker absolut åka. Så jag får dricka en massa örtteer som mamma gjort och så får vi se. Ska inte skriva så mycket mer, bara att jag snart har haft denna blogg i ett år! På onsdag då jag är i Umeå har jag haft den i precis ett år. Kommer ihåg, det var precis efter Gotska sandön typ. Så det är kul. Men nu ska jag dra och försöka pigga upp mig och packa! Ha det bra så ses vi när jag kommit tillbaka! :)

Presentation


Hejsan! Klicka här nedan för att läsa mer! Men kort sagt, jag är från Småland och är intresserad av en väldans massa saker, men att spela musik, Fältbiologerna och vänner står högt på listan!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards