Naturälskaren

Direktlänk till inlägg 21 mars 2014

En allvarlig bild och en gullig bild i samma inlägg. Kort om Reinfeldts uttalande i Rapport igår.

Av Layla - 21 mars 2014 09:05

BonjourBonjour! Comment ça va? (Man måste ju variera sina hälsningar så man inte blir långrandig). Jag sitter ännu en gång och väntar på att min lektion ska börja och jag tänkte då, liksom förra gången, att jag skriver något kort till er. Hörde på Rapport igår att Fredik Reinfeldt tyckte att vi i Sverige minskat våra utsläpp.

 (http://www.svt.se/nyheter/val2014/sveriges-utslapp-okar-rejalt-utomlands ) Men Naturvårdsverket har en annan åsikt, ni kan läsa den här på svt. Det är helt sjukt att han säger så. Fattar inte hur han tänker(är ju såklart inte ensam). Miljön är ju det viktigste, Vi lever ju på jorden och vi LÅNAR den ju bara. Vi är inte de mäktigaste på jorden och vi delar den med en massa andra organismer som ska ha lika mycket rätt att leva och bestämma som vi. Vi ÄR de mest faliga djuren på jorden och vi är inte bäst. Långt ifrån, vi har misskött oss rejält och vi måste göra något åt det innan det är för sent. Reinfeldt är människa lika mycket som vi. Han är ett djur(en stridshinst som han sa i ett uttalande en gång. Detta är så himla självklart så man borde inte ens behöva skriva det.(men jag gör det ändå, det skadar inte) Regeringens ikkeagerandeförbättremiljö är däremot skadande. Därför borde han bara hålla tyst! 

Hade en hel drös med andra saker som jag ville skriva om. Men nu har kompisarna kommit och jag är väl fortfarande lite trött. Så ni får det någon annan dag. Men en bild ska ni få i alla fall.  

Så himla sant! 

(Bild från "The rainforest site" på facebook)


Och så en lite gullig bild, bara för att det är fredag. (bilden är från samma sida)

 

 
 
Ingen bild

Emelie "Skåning" Ljungberg

28 mars 2014 10:35

Snygg ny header, Leila! :) Kram

Layla

4 april 2014 09:07

Tack så mycket! :D Kramis!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Layla - 12 mars 2017 14:26

Hej!  Jag vill egentligen bara berätta att jag i nuläget inte tänker fortsätta skriva här, utan har bytt. Det känns faktiskt lite vemodigt, som att förlora en vän....alltså va?! Vad säger jag? Hur kan en sida, en blogg, något sådant kännas som en v...

Av Layla - 1 oktober 2016 15:22


Hej på er! Hösten är här och jag är trött men glad! Sommaren flög fram som en storm och alla sommarens äventyr är nu fantastiska minnen som är fastklistrade bakom pannan. Den här sommaren tillbringade jag mycket tid utanför min by och det är sommar...

Av Layla - 13 juli 2016 19:53

Hej på er! Jag ville bara skicka med en liten hälsning och en fin liten grej jag var med om. I lördags tog vi oss med cykel till Högsby kyrka för att lyssna till två fantastiska folkmusiker vid namn Esbjörn Hazelius och John Hedin! Det var väldigt fi...

Av Layla - 17 april 2016 14:02

Hej på er som läser dessa ord! Jag är helt översvämmad av arbeten, jag kokar snart över och högen av grejer att göra stryper mig snart...Nej så allvarligt är det inte, men det känns absolut så! Projektarbete, uppsatser, sökningar till olika skolor, s...

Av Layla - 14 februari 2016 22:03

Hej på er! Idag är det alla hjärtans dag och jag hoppas att ni har firat den på ett ytterst romantiskt sätt! Eller så firade ni den som alla andra söndagar, med ångest inför måndag? Det senare hoppas jag dock inte att ni gjort, för det är inte så kul...

Presentation


Hejsan! Klicka här nedan för att läsa mer! Men kort sagt, jag är från Småland och är intresserad av en väldans massa saker, men att spela musik, Fältbiologerna och vänner står högt på listan!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards