Naturälskaren

Alla inlägg under november 2012

Av Layla - 25 november 2012 11:12

                   

Av Layla - 25 november 2012 10:21

Hej alla Fältisar och ikke Fältisar!

Förlåt att jag inte har skrivit på läng,men det har hänt så mycket sista tiden. Ska försöka sammanfatta allt nu;P

Jaa,för det första så är det ju den halva segern mot Mordkalk(Nordkalk) som jag är så glad för! Alla Fältbiologer och annat folk som har kämpat för Ojnareskogen! Jag hade så gärna velat vara med och hjälpa till,men kunde inte ta ledigt från skolan just då:( Så nu är det bara att vänta på HD beslut,hoppas hoppas att de gör det till en Nationalpark! Ja,och förra veckan var det Blomstermåladansen,en danskväll i Blostermåla för åttorna och niorna. Då dansar man foxtrot,vals och bugg,och till sist dansar alla Fågeldansen. Den är så rolig! Men i år gick det inte lika fort som det brukar:( och det  var sista gången för mig:((

Och vet ni vad jag gjorde igår? Jo,jag anmälde mig till RÅM(Riksårsmötet) som är i Januari. Har aldrig varit där förut,men alla som har varit där säger att det ska vara så himla kul! Det blir spännande!;D

Och det sjätte(tror jag att det var),då åker alla niorna på Fröviskolan till Stockholm under en dag! Vi ska träffas vid skolan halv fem på morgonen(trööött kommer man att vara!) och sedan avgår bussen kvart i fem,får absolut inte missa! sedan är det paus vid Nyköpingsbro för Frukost och 10.15 ska vi till Naturhistoriska muséet men filmvisning i 3D. sedan har vi egen tid tills vi ska samlas utanför riksdagen 14.00 och halv fyra har vi egen tid igen( köpa julklappar blir det nog:)) och sedan halv sju ska alla samlas igen utanför China teatern för att sedan få se på musikalen Dirty Dancing! Den här resan är för att vi ska få lite tips om hur vi kan gör vår musikal sedan i vår:) Sedan är vi tillbaka i Högsby vid fyra på morgonen:D Läääängtar så in i bomben! :D:D Får se hur det blir men kul,det kommer det nog absolut att bli!

sedan sista dagen i skolan innan jul blir det ju juldanserna,det längtar jag också till! men det skriver jag om senare,vi har i alla fall börjat öva, och vi var faktiskt bättre än 9B den här gången,helt felfria! ;D Men 9C..jaa vi är ju bara bäst!

Jaoo,och igår så städade jag mitt rum och möblerade om,fick pappas gamla skrivbord. Det blev jättebra och nu har jag mer plats också:) Idag ska jag nog bara ta det lugnt och städa kaninburarna och ta ut de lite:) d

jag tar nog också ut Sarko lite;D

Jaaoo,men ha det bäst då så länge så ska jag själv försöka bli mer uppdaterad! Kommer väl snart ut berättelse på www.berattelseer.bloggplatsen.se säger till i så fall:)

Ps. Här kommer också litebilder:) ds.


Presentation


Hejsan! Klicka här nedan för att läsa mer! Men kort sagt, jag är från Småland och är intresserad av en väldans massa saker, men att spela musik, Fältbiologerna och vänner står högt på listan!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards