Naturälskaren

Alla inlägg under mars 2013

Av Layla - 23 mars 2013 12:50

 


 


 


 


 


 



Av Layla - 23 mars 2013 12:28

 

Haha, true!

Av Layla - 23 mars 2013 12:01

Här kommer lite tips om hur du kan tvätta håret utan att behöva använda schampo. Det är faktiskt allt fler som gör det!


Tvätta håret utan schampo som innehåller en massa kemikalier och andra ämnen.


Tvätta med bara vatten

Du kan tvätta håret med enbart vatten, kombinerat med hårmassage och borstning. Stå under rinnande vatten medan dumasserar hårbotten. Detta kan du tex. göra varannan gång, så du inte andvänder schampo så ofta.


Detta har jag själv inte testat, men det ska tydligen vara en bra metod.


Torrtvätt med mjöl eller havregryn

Massera in håret med mjöl/havregryn så att det fördelas över hela håret. Det är klart när mölet inte sysn längre.

Detta testade vi faktiskt en gång på Lovisa( min syster). Hon hade brottom till skolan och hann inte tvätta håret, så då masserade mamma henne med vetemjöl,kanske inte det bästa att ta,. När allt mjöl hade fördelats så såg faktiskt håret frächt och fint ut. Snabb och bra metod utan några konstiga ämnen. Det måste ni testa! :D






Av Layla - 23 mars 2013 11:51

Tjenare folket! Hur är det där ute? Själv är det bara bra,cillar just nu efter att ha varit och städat kaninburen. Igår bokade mamma resan till Tyskland. Vi åker på måndagen på påsklovet och stannar där till söndagen precis innan skolan börjar. Vi ska bo hos mormor och morfar, fast jag hoppas att vi åker och hälsar på kusinerna och annat folk med. De senaste dagarna har också varit bra. Nationella provet i kemi gick väl också hyftsat bra. Just nu har jag lite smått panik, det är pappas födelsedag i morgon och jag vet inte vad jag ska ge honom. Han brukar vilja ha något som vi har gjort själva, men har inte hunnit det. Har inte ens hunnit köpa någonting eftersomdet har varit fullt upp hela tiden. Ni ser ju själva, skriver inte så ofta som jag skulle vilja! Jaja,hoppas jag hittar påå något. Får köpa något i Tyskland sen. Jaa, skriver inte så mycket i detta inlägg, utan ska skriva ett annat med lite mer intressanta saker. Så vi hörs i nästa inlägg! :D

Av Layla - 17 mars 2013 12:28

 

Sarko<3 blev inte så bra bild menmen..:)


 

Jeannot<3


 

Sune<3


 


 


 


 


Bye! :D

Av Layla - 17 mars 2013 12:00

Hej kära läsare,nu är jag tillbaka igen! Det har varit jättemycket att göra och det har hänt mycket de senaste två veckorna, men nu ska jag försöka blogga så gott jag kan igen. Jaa, hinner inte berätta allt som hänt men i onsdag tex. så sov vi över med bästa kompisar i lägenheten för kanske sista gången, eftersom vi ska flytta helt till Staby. Det var jättekul i alla fall!<3 I fredags var vi i Ruda och spelade fotboll med två av de som vi sov över med och med några killkompisar,ckså jättekul!:D Ja, det har hänt en massa ándra saker med men orkar inte skriva allt. På tisdag är det Np i kemi hela dagen! Puhh, hoppas att jag klarar det i alla fall...

Så,nu ska jag sluta babbla om det och istället fokusera på det jag vill att den här bloggen ska handla om! Ni kan gärna kommentera om vad ni vill att jag ska skriva också! :)

Förresten , förra fredagen, när vi kom hem efter en seg dag hade mamma och pappa en överraskning till oss,en systemkamera! Blev så sjukt glad , så nu kommer jag att lägga upp bilder tagna med systemkameran! :D

Ha det så bra så länge då! :)

Bjuder nog på några bilder också;)

Av Layla - 5 mars 2013 18:49

Hejsan,jo jag ska snart skriva ett inlägg,det har bara varit så mycket med skolan och så :)
Jaja,vi ses!
Ps. Detr något konstigt när jag ska lägga upp ibland så det är därför det blir två :) ds.

Av Layla - 5 mars 2013 18:49

Hejsan,jo jag ska snart skriva ett inlägg,det har bara varit så mycket med skolan och så :)
Jaja,vi ses!
Ps. Detr något konstigt när jag ska lägga upp ibland så det är därför det blir två :) ds.

Presentation


Hejsan! Klicka här nedan för att läsa mer! Men kort sagt, jag är från Småland och är intresserad av en väldans massa saker, men att spela musik, Fältbiologerna och vänner står högt på listan!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards