Naturälskaren

Direktlänk till inlägg 30 april 2013

Bilder-sista uppdateringen denna månad,valborgsmässoafton,omröstningen!

Av Layla - 30 april 2013 17:13

Tjenä! Detta blir sista uppdateringen denna månad. En sak som är bra är att ni svarar på frågan här till vänster,well done! Det är väldigt blandade svar, vilken årstid som är bäst. Jag själv tycker att det är jättesvårt, jag tycker om alla fyra på olika sätt. Våren när alla knoppar slår ut och det blir varmare. Man kan börja gå i lättare kläder. Man börjar fixa och plantera i trädgården. Sommaren då man kan bada,åka på läger med Fältbiologerna,skolan är slut, man träffar vänner och släkt, man kan plocka bär och svamp. Min födelsedag i juni(6/6-Sveriges nationaldag) Hösten då det är så färgglatt överallt, man har varit ute med hunden i det ruskiga vädret och kommer in och dricker te och tänder ljus och bara myser, man kan fortfarande plocka svamp och vissa bär, höstlovet. Vintern då man kan åka skidor och pulka,skridskor och köra snöbollskrig. Jul och nyår. Snö! Så jag tycker det är jättesvårt att välja faktiskt! Idag är det ju valborgsmässoafton och jag ska göra ingenting, eller jo någonting ska jag väl göra. Men jag ska nog inte gå till någon valborgsmässoeld även om det skulle varit kul. Jag ska nog mysa med familjen. Det finns en eld i Ruda men förra året jag var därså tände de den inte utan hade vara igång grillen. Vi vårt fotbollsgäng spelade fotboll på fotbollsplanen istället:) så nej, ska inte göra något särskilt. Det blåser ju också så mycket så det känns som man flyger iväg vilken sekund som helst! Jag ska äta när som helst så jag säger Auf Wiedersehen nu!
Ha det bra nu och gla' nyårsafton alla goa å glada! ;)

Bilder:
Sarko, fika-när man äntligen kan fika ute, då är det verkligen vår! Tyskland-supergod tårta som vi åt hos mormor och morfar,med clementin på,mums! Ett slott i Tyskland. I den bilden där Sarko äter något ur en gammal hink-det ligger en godisbit där;)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Layla - 12 mars 2017 14:26

Hej!  Jag vill egentligen bara berätta att jag i nuläget inte tänker fortsätta skriva här, utan har bytt. Det känns faktiskt lite vemodigt, som att förlora en vän....alltså va?! Vad säger jag? Hur kan en sida, en blogg, något sådant kännas som en v...

Av Layla - 1 oktober 2016 15:22


Hej på er! Hösten är här och jag är trött men glad! Sommaren flög fram som en storm och alla sommarens äventyr är nu fantastiska minnen som är fastklistrade bakom pannan. Den här sommaren tillbringade jag mycket tid utanför min by och det är sommar...

Av Layla - 13 juli 2016 19:53

Hej på er! Jag ville bara skicka med en liten hälsning och en fin liten grej jag var med om. I lördags tog vi oss med cykel till Högsby kyrka för att lyssna till två fantastiska folkmusiker vid namn Esbjörn Hazelius och John Hedin! Det var väldigt fi...

Av Layla - 17 april 2016 14:02

Hej på er som läser dessa ord! Jag är helt översvämmad av arbeten, jag kokar snart över och högen av grejer att göra stryper mig snart...Nej så allvarligt är det inte, men det känns absolut så! Projektarbete, uppsatser, sökningar till olika skolor, s...

Av Layla - 14 februari 2016 22:03

Hej på er! Idag är det alla hjärtans dag och jag hoppas att ni har firat den på ett ytterst romantiskt sätt! Eller så firade ni den som alla andra söndagar, med ångest inför måndag? Det senare hoppas jag dock inte att ni gjort, för det är inte så kul...

Presentation


Hejsan! Klicka här nedan för att läsa mer! Men kort sagt, jag är från Småland och är intresserad av en väldans massa saker, men att spela musik, Fältbiologerna och vänner står högt på listan!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29 30
<<< April 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards