Naturälskaren

Direktlänk till inlägg 28 september 2013

En stor varm kram skulle vara perfekt just nu!

Av Layla - 28 september 2013 15:01

Hejsan alla fina människor! Hur är läget denna lördagen? Jag sitter själv och fryser. Burr, har bara lust att krama någon just nu. En varm kram skulle vara perfekt! Men har ingen att krama:( My sister är på sitt rum och storstädar och jag får inte komma in. Ja, eftersom jag ingen har, som jag kan krama, så får jag fixa något annat. En kopp varmt te,musik och en fin bok skulle i så fall passa in. Men jag läste precis ut min bok i morse. Det där med att sluka böcker...det är verkligen sant! Jo, förra helgen så var jag nere i Malmö och träffade några Fältbiologer. Vi är en liten grupp som skriver rapport om skogarna vi inventerade på lägret i somras. Det var väldigt fint att träffa de och det var skönt att komma bort från plugget och så. Jo, och snart är det SNÅM(Skogsnätverkets Årsmöte). Det blir också kul. Denna hösten kommer det nog att bli rätt mycket Fältbiologerna, det är najs! Först inventeringsresan, som dock var på sensommaren, och sedan rapportskrivarmötet i Malmö, SNÅM, kanske ett rapportmöte i november och så Monster kanske. Jag ska berätta om inventeringsresan, jag har bara så mycket att göra just nu. Men snart, I promise:)

Förresten, ska ni på demostrationen idag, ni som bor i Stockholm? Det borde ni! Det är på Norra Bantorget klockan halv fem tror jag. Skuklle jag kunnat, så hade jag åkt. Och igår? Klimatskriket? Var ni där?

Jo,och såg ni på uppdrag granskning när de pratade om gruvorna? Jag såg på det. Man börjar gråta och vill bara skrika. Kolla på det!

#Klimatskriket:

http://www.tv4.se/nyheterna/klipp/de-skriker-f%C3%B6r-milj%C3%B6n-2452165

hittar inte själva programmet,men här är en del:

#uppdrag #granskning:

http://www.svtplay.se/klipp/1450009/kommande-svenska-gruvboomens-baksida?tab=klipp&sida=1'


Ja, nu ska jag dricka Yogi-te och hitta någon bok att läsa. Ha det gött!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Layla - 12 mars 2017 14:26

Hej!  Jag vill egentligen bara berätta att jag i nuläget inte tänker fortsätta skriva här, utan har bytt. Det känns faktiskt lite vemodigt, som att förlora en vän....alltså va?! Vad säger jag? Hur kan en sida, en blogg, något sådant kännas som en v...

Av Layla - 1 oktober 2016 15:22


Hej på er! Hösten är här och jag är trött men glad! Sommaren flög fram som en storm och alla sommarens äventyr är nu fantastiska minnen som är fastklistrade bakom pannan. Den här sommaren tillbringade jag mycket tid utanför min by och det är sommar...

Av Layla - 13 juli 2016 19:53

Hej på er! Jag ville bara skicka med en liten hälsning och en fin liten grej jag var med om. I lördags tog vi oss med cykel till Högsby kyrka för att lyssna till två fantastiska folkmusiker vid namn Esbjörn Hazelius och John Hedin! Det var väldigt fi...

Av Layla - 17 april 2016 14:02

Hej på er som läser dessa ord! Jag är helt översvämmad av arbeten, jag kokar snart över och högen av grejer att göra stryper mig snart...Nej så allvarligt är det inte, men det känns absolut så! Projektarbete, uppsatser, sökningar till olika skolor, s...

Av Layla - 14 februari 2016 22:03

Hej på er! Idag är det alla hjärtans dag och jag hoppas att ni har firat den på ett ytterst romantiskt sätt! Eller så firade ni den som alla andra söndagar, med ångest inför måndag? Det senare hoppas jag dock inte att ni gjort, för det är inte så kul...

Presentation


Hejsan! Klicka här nedan för att läsa mer! Men kort sagt, jag är från Småland och är intresserad av en väldans massa saker, men att spela musik, Fältbiologerna och vänner står högt på listan!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards