Naturälskaren

Alla inlägg den 14 maj 2013

Av Layla - 14 maj 2013 19:00

Tjoho, nu är jag tillbaka efter ett par intensiva veckor med mycket skoj! Det har hänt en massa saker och inte minst Fältstation Öland med Fältbiologerna! Från 8 till 12 maj, ett par fantastiska dagar! En massa saker fick man lära sig och man träffade Fältbiologer som man träffat förut och såklart nya ansikten. Lägerplatsen var vid en gammal skola i Grönhögen och vi lagade mat på stormkök. Inte så långt därifrån fanns en affär där man kunde köpa mat. Men det mesta hade man med sig. Vi åkte till en massa ställen som Mittlandsskogen, Alvaret, vi gick också upptidigt för att skåda fågel i Ottenby(fågelstationen) och yoga tidigt på morgonen plus en massa andra saker! Vi var också på en startaklubbkurs, så nu är vi pepp igen på att starta klubb, och det ska bli av! Sista kvällen var det konsert, Helige Hugo var där! De är ju så grymt bra, de var på RÅM och spelade också. Ja, i alla fall så var man ju jättevarm efter att man hade dansat och hoppat runt, så vi tog, ett tiotal Fältbiologer,tog handukar och drog ner till havet för att bada. Det var skönt men kallt! Årets första dopp är avklarat och ett plus är att det är med Fältbiologerna! Årets första isglass åt jag också tillsammans med Fältbiologerna! När vi var på väg till mittlandsskogen så stannade vi vid en mataffär och köpte mat och eftersom det var så varmt så köpte vi glass,mums. Så satt vi sedan i kontrabussen, älskar att åka kontrabuss, och åt glass och skrattade. Awesome! Längtar redan så mycket till nästa år, men först så kommer en massa andra läger som man ska gå på, som jag berättar om någon annan dag. Förresten, i morgon så är det friluftsdag i skolan. Man har fått välja mellan olika saker man vill göra som luftgevärsskytte, bild, fotboll, ridning, friluftsliv mm. Jag valde såklart friluftsliv. Vi ska laga mat på stormkök och ha "naturguidning", vad det nu innebär...jaja, vi får väl se. Jag tror i alla fall att det blir kul. Jag ska ha med mig min lupp och flora tror jag. Japp, nu ska jag sluta för jag är fortfarande rätt trött efter lägret, men vi ses!

Ha det gutt!


Bilderna kommer i ett annat inlägg!

Presentation


Hejsan! Klicka här nedan för att läsa mer! Men kort sagt, jag är från Småland och är intresserad av en väldans massa saker, men att spela musik, Fältbiologerna och vänner står högt på listan!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards