Naturälskaren

Direktlänk till inlägg 3 maj 2013

Valborgsmässoafton,Nationella prov,bilder & HELG!

Av Layla - 3 maj 2013 18:47

Tjenare! Haft en bra dag, nationella i tyska,hörförståelse. Hyffsat, inte så svårt egentligen. Igår hade vi skriva uppsats, jag fick hjärnsläpp så det blev nog inget bra. Hoppas jag inte sänker mig, annars har jag ju bra betyg. Ja, i tisdags, valborgsmässoafton alltså, då var jag inte på någon fest eller vid någon eld eller hur man säger, jag var bara hemma. Eller bara och bara, det kan ju vara kul och det var det också, för vi spelade kort, hela familjen. Vi spelade Romé eller hur man stavar. Det var jättekul! Jättemysig valborgsmässoafton( haha höll på att skriva nyårsafton...) Och dagen efter var vi ju lediga och det var en hur skön dag som helst. Vädret var ju helt fantastiskt, varmt och soligt. Jag bara chillade hela dagen, satt och läste ute och tog en massa bilder med systemkameran. Awesome, jag var ute hela dagen. Ja, och de
senaste två dagarna har ju också varit supersköna. Just nu blåser det lite, annars hade vi ätit ute, men det blir väl någon annan dag. Jag spelade lite gitarr förut, men det är inte så kul att spela just nu, eller det är ju kul att spela men jag har inget att spela, jag kan ackompanjera till låtar med ackord och så, men sedan vet jag inte vilka låtar jag ska spela. En annan sak är att jag för kanske ett halvår sedan började lära mig lite flamenco på gitarr genom Youtubeklipp, men det finnsiinte mycket där heller. Får väl låna någon bok på bibblan. Men jag vill ju helst spela cello, mitt "huvudinstrument" . Har spelat det sedan jag var 6 år, min mamma var lärare för hon spelar det själv, jag behöver en ny cello för min egna är för liten och då måste jag låna mammas och vi vill ju spela duetter tillsammans. Så jag får spela gitarr så länge. Nog pratat om det, ska ner och duscha nu så vi ses!
Bye!

Ps. Väldigt nöjd med besöksstatistiken, har varit krångel med den och här, besöksstatistiken här till vänster på sidan har inte stämt överens med den på appen eller den andra på min sida. Men nu vet jag vilken som är rätt, och jag är som sagt nöjd. Bjuder på någon bild som tack;) ds.

 
 
Ingen bild

Elin

3 maj 2013 19:13

SÅ SÖT KANIN & HUND! DÖÖÖR. <333

Layla

14 maj 2013 18:59

Jaa,tack!:)

 
Ingen bild

Py

24 maj 2013 19:15

Så söta djur du har! Och din blogg är jättebra! :D

Layla

9 januari 2014 19:09

Jaa, tack och tack! Kul att du tycker det! :D

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Layla - 12 mars 2017 14:26

Hej!  Jag vill egentligen bara berätta att jag i nuläget inte tänker fortsätta skriva här, utan har bytt. Det känns faktiskt lite vemodigt, som att förlora en vän....alltså va?! Vad säger jag? Hur kan en sida, en blogg, något sådant kännas som en v...

Av Layla - 1 oktober 2016 15:22


Hej på er! Hösten är här och jag är trött men glad! Sommaren flög fram som en storm och alla sommarens äventyr är nu fantastiska minnen som är fastklistrade bakom pannan. Den här sommaren tillbringade jag mycket tid utanför min by och det är sommar...

Av Layla - 13 juli 2016 19:53

Hej på er! Jag ville bara skicka med en liten hälsning och en fin liten grej jag var med om. I lördags tog vi oss med cykel till Högsby kyrka för att lyssna till två fantastiska folkmusiker vid namn Esbjörn Hazelius och John Hedin! Det var väldigt fi...

Av Layla - 17 april 2016 14:02

Hej på er som läser dessa ord! Jag är helt översvämmad av arbeten, jag kokar snart över och högen av grejer att göra stryper mig snart...Nej så allvarligt är det inte, men det känns absolut så! Projektarbete, uppsatser, sökningar till olika skolor, s...

Av Layla - 14 februari 2016 22:03

Hej på er! Idag är det alla hjärtans dag och jag hoppas att ni har firat den på ett ytterst romantiskt sätt! Eller så firade ni den som alla andra söndagar, med ångest inför måndag? Det senare hoppas jag dock inte att ni gjort, för det är inte så kul...

Presentation


Hejsan! Klicka här nedan för att läsa mer! Men kort sagt, jag är från Småland och är intresserad av en väldans massa saker, men att spela musik, Fältbiologerna och vänner står högt på listan!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards